A Kemikál iparvágánykiágazás kezelőszekrénye

A kezelőszekrény a kiágazásnál található. A szekrényben van egy kezelőfelület a berendezés kezeléséhez, és egy telefon, ami az állomásközi vonalra csatlakozik.
A kezelőfelület visszajelenti az áramellátást. Ha a kék fényű lámpa világít, akkor a berendezés áramellátása rendben működik. A hálózati táplálás megszűnése esetén a lámpa kialszik, zavarjelzés jelenik meg, kikapcsolható hangjelzés kíséretében.
A berendezés visszajelenti a váltók végállását. Nyugodt fehér fények esetén a váltónak a vezérlésnek megfelelő végállása van. Ha az A/1 váltó visszajelentésében vörös fény is világít, akkor a berendezés nincs alapállásban. Villogó fény esetén a váltónak nincs végállás ellenőrzése. Ha ez nem állítás során jelenik meg (felvágták, nincs végállásban), akkor a Végrehajtási utasítás szerint meg kell győződni a váltó használhatóságáról az azon történő áthaladás előtt! A fények mutatják a váltó állását.
Vissza vannak jelentve a fedezőjelzők is.

A berendezés kezelése:
Alapállásban az A/1 váltó egyenes irányban, az A/2 váltó kitérő irányban áll. A fedezőjelzők továbbhaladást engedélyező állásban vannak.

kema.gif

Kiszolgáláskor a tolatásvezető telefonon engedélyt kér az állomások (Barcs és Középrigóc) forgalmi szolgálattevőitől a berendezés kezelésére. Ezután a berenezés főkulcsát (amit Barcson a forgalmi irodában tárolnak), behelyezi a kulcsnyílásba és elfordítja. Ezután a Közös Állítás és a Kiágazás Kér-Visszaad feliratú nyomógombok egyszerre történő megnyomásával kéri a hozzájárulást (ekkor a főkulcs már nem vehető ki) Barcs állomás I. sz. állítóközpont váltókezelőjétől. A hozzájárulás megadása után a fedezőjelzők Megállj! állásba kerülnek, az A/1 váltó visszajelentésében a vörös fény megjelenik. Ezután a Közös Állítás és az A/1 Váltó, illetve A/2 Váltó nyomógombok kezelésével lehet állítani a váltókat. A kiszolgálás után a váltókat ugyanezen nyomógombokkal kell visszaállítani, majd a Közös Állítás és a Kiágazás Kér-Visszaad nyomógombok kezelésével lehet alapállásba hozni a berendezést. Ezután, ha a Kulcs kivehető feliratú fehér lámpa kigyullad, akkor a főkulcsot ki lehet venni.

A berendezés a feloldás után:

kemf.gif

A berendezés a váltóállítás után:

kemv.gif

A berendezés az alapállásba helyezés után (A főkulcs még nincs eltávolítva):

kemk.gif

Ha a váltó állítása villamos úton bármilyen ok miatt nem lehetséges (pl. hálózatkimaradás), akkor a Közös Állítás és a Motor Kézi feliratú nyomógombot egyszerre meg kell nyomni. Ha a fehér fényű lámpa kigyullad, akkor a hajtókar kivehető a berendezésből, és a váltóhajtómű fedelét félrehajtva, a hajtóműbe kell tenni a hajtókart, és kézzel átállítani a váltót a hajtókar tekerésével. Amíg a hajtókar nincs a helyén, vagy a berendezés nincs alapállásban, addig a főkulcsot kivenni nem lehet. A zavarnál jelentkező hangjelzést a Zavar ki feliratú nyomógombbal lehet kikapcsolni, a nyomógomb felett lévő lámpa a zavar megszűnéséig világít.

Vissza